DGN Groep _ er is altijd meer

mrt/15

27

Reclame uitgaven zorgverzekeraars 72 miljoen

Zorgverzekeraars hebben in 2014 maar liefst 72 miljoen euro uitgegeven aan reclamecampagnes. Het leeuwendeel van deze uitgave is gedaan in de laatste twee maanden van het jaar. Dat is het moment dat de consument kan overstappen van zorgverzekering. Zorgverzekeraars gaven in 2014 meer geld uit dan het jaar ervoor. Er werd 25% meer geld aan reclame uitgegeven dan in 2013.

zorgverzekeraars

Bij welke media zenden zorgverzekeraars hun reclames uit?

Zorgverzekeraars zijn het meeste geld kwijt aan reclames die op televisie te zien zijn. Maar liefst 36 miljoen euro gaat daar naartoe. Internet komt op de tweede plaats, zo blijkt uit een onderzoek van BS Health Consultancy. In totaal hebben zij 20 miljoen euro uitgegeven aan reclames die online te zien waren. Het overige geld gaven verzekeraars uit aan reclames die via andere kanalen uitgezonden werden, zoals de radio.

Meer reclame, meer verzekerden?

Opvallend is dat de grootste zorgverzekeraars er niet meer verzekerden bij kregen. Het aantal verzekerden bij de grote verzekeraars van Nederland daalde zelfs. En dat terwijl ze bijna 68 miljoen euro uitgaven aan reclames. Het lijkt er dus op dat meer reclame niet automatisch leidt tot meer verzekerden. Er zijn in 2014 in vergelijking met 2013 wel meer mensen overgestapt naar een andere zorgverzekering, namelijk 1.2 miljoen http://rouletteonlinespielen.biz/.

· ·

Nog geen reacties.

Plaats een reactie

<<

>>

© 2010 DGN Publishers